FANDOM

Policja to organ ścigający gracza w serii gier Driver.

DriverEdytuj

W tej grze występują dwa rodzaje radiowozu. Oba są wzorowane na Dodge St. Regis. Pierwszy z nich występuje w Miami, San Francisco i Los Angeles. Drugi występuje tylko w Nowym Jorku i wygląda na nieco starszego: ma inny przód i jest dłuższy. Policja w grze Driver jest dużym utrudnieniem. Im dłużej trwa pościg, tym coraz więcej radiowozów ściga gracza. Z czasem zaczynają pojawiać się także blokady drogowe. Radiowozy są bardzo wytrzymałe i stosunkowo szybkie. Jeśli gracz zgubi pościg, wszystkie radiowozy w mieście rozpoczną poszukiwania, a natknięcie się na jeden z nich spowoduje wznowienie pościgu. Radiowozy są pomalowane w czarno-białe barwy, a na ich dachach znajdują się czerwone i niebieskie światła ostrzegawcze.

W dwóch misjach w Nowym Jorku pojawiają się również nieoznakowane radiowozy. Są one koloru ciemnoszarego. Posiadają syrenę, ale nie są wyposażone w światła ostrzegawcze. Prawdopodobnie używa ich FBI.

Driver 2Edytuj

Do uzupełnienia

Driv3rEdytuj

W Driv3rze policja nie jest zbyt szybka, ale sprawia jednak spory problem, gdyż jest jej dużo (gdy pościg trwa).

SamochodyEdytuj

W Driv3r w Miami policja porusza się Dodgem Diplomatem z 1980 roku. Jest to całkiem szybki samochód, którym można szybko dogonić uciekiniera w przeciętnym samochodzie. Ma jednak słabą prędkość maksymalną. W Nicei natomiast za radiowóz służy Citroën ZX, a w Istambule Dacia 1300. Ponadto w Driv3r występują też łodzie policyjne.

Driver: Parallel LinesEdytuj

W tej grze, w obu etapach, policja posiada różne od siebie pojazdy. W 1978 r. za radiowóz robi Zartex, a w 2006 r. M700. Ponadto w grze występują także helikoptery policyjne, jednak gracz nie może do nich wsiąść. W Parallel Lines policja nie posiada łodzi (w każdym razie my ich nie spotykamy), ponieważ w grze nie występują pojazdy wodne.

Driver: San FranciscoEdytuj

PościgiEdytuj

Shiftem możemy przenieść się do wozu policyjnego. Kiedy uderzymy w czerwony punkt na mapie (samochód uciekiniera) zacznie się pościg.

Możemy wziąć również obojętnie jaki samochód i uderzyć w radiowóz. Policja zacznie nas ścigać.

SamochodyEdytuj

Policja używa następujących samochodów, które odblokowują się w trakcie przechodzenia gry:

Dodatkowo w niektórych wyzwaniach rolę policji pełni jeszcze Ford Gran Torino.

CiekawostkiEdytuj

  • W Driver: San Francisco podczas swobodnej jazdy widać czasem pościgi policyjne. Jeśli przeniesiemy się w samochód uciekiniera, rozpoczynamy ucieczkę, a jeśli w samochód policji - pościg.
  • W Driv3r w Istambule radiowozy patrolujące miasto nawet jeśli nie biorą udziału w pościgu to i tak zawsze mają włączone syreny.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki